torsdag 9 oktober 2008

George Lucas The Rapist



South Park har börjat igen efter ett längre uppehåll och jag blev faktiskt imponerad. Förra säsongen var sådär, hit and miss med många avsnitt även ifall det fanns många bra skämt. Nu var det väl kanske inte lika bra som i början av serien men jag skrattade ändå väldigt mycket, kanske för att det var filmrelaterat och rätt så aktuellt efter Indiana Jones 4. En film som jag faktiskt tyckte om när jag såg den på bio, men sen direkt när man gick ut blev den sämre och har ruttnat mer och mer under tiden som har gått. Aliens? Come the fuck on. Jag vill veta hur det hade blivit om de hade använt Frank Darabonts manus...

Avsnittet handlar om hur George Lucas och Steven Spielberg våldtar sina äldre skapelser med värdelösa uppföljare. Vi får se hur Steven Spielberg våldtar Indiana Jones i skogen precis som i Deliverence. Under tiden som Spielberg befläckar Indy så står Lucas och skrattar som det inavlade aset han är eller kanske har blivit. Det var en utav höjdpunkterna i avsnittet, genialiskt. Pusha

Inga kommentarer: