torsdag 30 oktober 2008

Filmmusik



Ibland är filmmusik bara sådär bra att man kan ha det på mp3:n och lyssna på det på tåget. Första gången det hände mig var efter att jag såg Lady In The Water, jag fick en liten period i årskurs nio där jag hade musiken från filmen på repeat. Samma sak hände igen efter Planet Terror, dock är det lite mer traditionell musik jämfört med Lady In The Water.

I alla fall, anledningen till att jag tar upp det är för att jag igen har hittat en gratistjänst: Grooveshark. En sida som låter dig lyssna på stream:ad musik gratis. Och för att anpassa det lite bättre till bloggen så gjorde jag en spelningslista med några utav mina favoritlåtar, som finns att lyssna på i flash-spelaren. Jag valde att ha med låten ur Requiem For A Dream, även om det är en utav de mest utnyttjade låtarna någonsin. Än har jag inte tröttnat på den och den ger mig fortfarande samma obehagliga känsla som när jag första gången såg filmen. Song For Jesse ur The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford ger mig en sån drömlik känsla, ett stadie mellan liv och död. Underbart.

Pusha

Inga kommentarer: