lördag 6 december 2008

Jag har superkrafter och likaså youtube.




Igår stod jag i mina bröders vardagsrum och tittade ut mot skolådan mittemot som är gjord av betong och såg att en utav råttorna hade möblerat så att hans tv stod riktad emot fönstret. Det är mellan femtio och sjuttiofem meter över till det vardagsrummet men det hindrade inte mig ifrån att lista ut vad personen kollade på och till och med vilket avsnitt. På en tid mellan fem till tio sekunder kunde jag lista ut att det var South Park och avsnittet med Michael Jackson. Jag satte igång tv:n för att dubbelkolla och hade rätt, jag har sällan känt mig så nördig... Det hjälpte inte direkt att jag spelade Guitar Hero 2 efteråt och mumlade texten till John The Fisherman tyst för mig själv...

För övrigt så har youtube börjat med riktig HD och inte bara högre kvalité. BBC har laddat upp ett klipp ifrån Planet Earth som har riktigt bra bild och är visuellt fantastiskt! Kolla nedan!
Klicka på "Watch in HD". GLORIOUS HD!
Det blir riktigt bra för de som gör egna produktioner också, så slipper man vända sig till betydligt mindre Vimeo och får därför en bättre chans till att sprida det man har gjort. Pusha

1 kommentar:

Anonym sa...

Shiitakisvamp vilken skillnad... :D
Måste googla på mer i HD